Instruktioner om hur du som privatkund beställer från vår webbshop

*** Om du är företagskund (återförsäljare, distributör eller reparationsföretag) måste du skapa ett företagskonto på vår företagssida och logga in för att kunna se priser och göra beställningar.

Steg 1: Skapa ett konto eller köp som gästkund

Genom att registrera ett konto på vår webbplats kan du spara dina adresser och se orderhistorik. Du får även information om våra kampanjer och nyheter. Det går dock även bra att besöka vår hemsida och beställa från oss som gäst utan att skapa konto och vara inloggad.

Alla priser som vi presenterar priser är inklusive moms.

Steg 2: Lägg till produkter i kundvagnen

Innan du lägger till en vara i kundvagnen bör du vara uppmärksam på lagerstatus. Produkter som visas "i lager" = mer än 5 st i lager; "ej i lager" = vi har 0 artiklar i lager. Vanligtvis får vi in utsålda produkter i lager igen inom en vecka. Om du har förbeställda produkter med statusen "slut i lager", kommer vi att kontakta dig för att uppdatera dig om den beräknade leveranstiden.

Se produktdetaljsidan för mer information om produkten.

Steg 3: Välj leveransmetod och leveransadress

Vi erbjuder olika fraktsätt för dig som kund att välja mellan. Vi samarbetar med PostNord, DHL, DB Schenker, Bring, DSV med flera. Vi erbjuder fri frakt inom Sverige för beställningar med ett värde över 700 SEK. Alla tillgängliga leveransmetoder listas på utcheckningssidan.

För internationella paket erbjuds främst DHL express som fraktsätt. Vi erbjuder DHL ekonomi och DHL express som huvudalternativ. Alla paket som innehåller batterier kommer att levereras via DHL ekonomi som transporteras med lastbil via land. Försändelser med DHL Express transporteras med flyg och kan nå de flesta områden i Europa på 1-2 dagar och resten av världen på 4 arbetsdagar eller mindre.

Steg 4: Välj betalningsmetod

Vi erbjuder säkra onlinebetalningar och i Sverige erbjuder vi även Klarna som huvudsaklig betalningsmetod vilket inkluderar vanliga Klarna-betalningsalternativ samt kortbetalning, Swish och PayPal via Klarna.

För internationella kunder erbjuder vi PayPal som betalningsmetod som också stödjer kortbetalningar.

Om du vill göra några ändringar i din beställning efter genomfört köp ber vi dig kontakta vår kundservice på service@nord365.se.