RETURPOLICY

Vår adress för returer är:

Nord365
Att: Returhantering
Furuviksringen 19
30244 Halmstad
Sverige

****Vi accepterar endast returer med varor som sålts av oss, som är märkta med vårt klistermärke eller vår leverantörsstämpel. Returnerade varor med borttagna klistermärken som inte kan bevisas har sålts av oss kommer att avvisas. ********

Vi tillämpar olika garanti- och returpolicyer för de produkter som säljs av nord365.se. Garantin och returpolicyn kan vara olika beroende på situationen och det specifika fallet, och olika allmänna villkor kan gälla. Garanti- och returvillkoren för privatkunder och företagskunder är också olika. Se kundgruppsdefinitionen i våra användarvillkor. För andra specialfall eller vid frågor, vänligen kontakta oss på service@nord365.se

 14-dagars returpolicy

Dessa villkor gäller endast för privatkunder. För de flesta av produkterna utan specifika noteringar från Nord365.se erbjuder vi 14 dagars returrätt, vilket innebär att du som privatkund har ångerrätt och kan returnera en beställning inom 14 dagar efter att din beställning har mottagits. Vissa produkter kan ha specifika villkor för garanti och retur i sin beskrivning och är inte föremål för villkoren som beskrivs här.

Det finns några viktiga punkter för 14 dagars returpolicy från Nord365.se:

  • Produkterna ska skickas tillbaka till vårt lager inom 14 dagar.
  • Behåll originalförpackningen och se till att produkten är i 100 % originalskick utan några skador på originalförpackningen.
  • För returnerade varor som inte är defekta kan kunder debiteras en lager- eller ompackningsavgift på upp till 15 % av det ursprungliga inköpspriset.
  • Fraktkostnad för returning av beställda och mottagna varor betalas av kunden.
  • Din följesedel eller beställningsnumret på de köpta produkterna måste bifogas i returförpackningen.
  • Vi förbehåller oss rätten att neka returer eller ta ut ytterligare avgifter om den returnerade varan med förpackning inte är i originalskick.

 

Livstidsgaranti

 

Livstidsgaranti innebär att vi erbjuder garanti mot defekter i material och utförande utan tidsbegränsning för reklamation. Detta villkor gäller både privatkunder och företagskunder för speciellt angivna produktkategorier.

Vi erbjuder livstidsgaranti för reservdelar till Apple, Samsung, Huawei och andra märkens enheter, exklusive batterier. Tillbehör, maskiner, verktyg och andra produkter med specifika garantivillkor eller anpassade önskemål omfattas inte av dessa villkor. Produkter kan ha specificerad information om returer och garanti i sin produktbeskrivning som ersätter villkoren som beskrivs på denna sida.

Det finns några viktiga punkter i livstidsgarantins returpolicy från Nord365.se:

  • En returnerad vara får inte ha några påförda synliga skador orsakade av slarvig eller oprofessionell hantering.
  • Efter mottagandet av en returnerad vara kommer Nord365.se att verifiera och kontrollera produkten och utfärda en rapport inom 20 arbetsdagar.
  • En returnerad vara som har avvisats på grund av att den inte är defekt eller som visar på påförda skador, kommer att returneras till kunden med nästa beställning alternativt med en ny försändelse.
  • Påförda skador inkluderar alla skador som kan orsaka funktionsdefekter, inklusive stora repor och bucklor som kan ha orsakats av överdriven kraft och som möjligen kan skada andra delar av produkten utöver repan eller bucklan.
  • Fraktkostnad för en returnerad vara som skickas till Nord365.se betalas av kunden.
  • En lista över de returnerade varorna och dess defekter ska bifogas de levererade produkterna, samt information om avsändaren.
  • Kunder kan välja mellan kredit, återbetalning eller ersättningsprodukt för en godkänd returvara.
  • Återbetalningen och kreditvärdet för en returnerad vara kommer att beräknas enligt priset vid tidpunkten för retur-kontrollen.

12 månaders garanti

12 månaders garanti gäller för de flesta produkter utan specifika noteringar från Nord365.se, både för privat- och företagskunder. Dessa villkor ger våra kunder rätt att returnera beställda varor inom 12 månader på grund av funktionsfel eller defekter. Vissa specifika produkter kan ha specificerad information om returer och garanti i sin produktbeskrivning som ersätter villkoren som beskrivs på denna sida.

Det finns några viktiga punkter för 12-månaders garantireturpolicy från Nord365.se:

  • Returer måste göras inom 12 månader efter köpet.
  • En returnerad vara får inte ha några påförda synliga skador orsakade av slarvig eller oprofessionell hantering.
  • Efter mottagandet av en returnerad vara kommer Nord365.se att verifiera och kontrollera produkten och utfärda en rapport inom 20 arbetsdagar.
  • En returnerad vara som har avvisats på grund av att den inte är defekt eller som visar på påförda skador, kommer att returneras till kunden med nästa beställning alternativt med en ny försändelse.
  • Påförda skador inkluderar alla skador som kan orsaka funktionsdefekter, inklusive stora repor och bucklor som kan ha orsakats av överdriven kraft och som möjligen kan skada andra delar av produkten utöver repan eller bucklan.
  • Fraktkostnad för en returnerad vara som skickas till Nord365.se betalas av kunden.
  • • En lista över de returnerade varorna och dess defekter ska bifogas de levererade produkterna, samt information om avsändaren.
  • Kunder kan välja mellan kredit, återbetalning eller ersättningsprodukt för en godkänd returvara.
  • Återbetalningen och kreditvärdet för en returnerad vara kommer att beräknas enligt priset vid tidpunkten för retur-kontrollen.

Begränsad garanti

Vissa specifika produkter från Nord365.se har begränsad garanti. Det är främst utrustning eller maskiner av större storlek och vikt som är svåra att packa om och transportera, eller som har begränsad garanti från leverantören.

Begränsade garantivillkor kommer att specificeras på produktdetaljsidan. Vi accepterar inte returer av dessa produkter.

Om det finns någon felaktig information i produktbeskrivningen för en vara, uppskattar vi om du meddelar oss så att vi kan rätta till det.

 

Påförda skador

 

Vår returavdelning kontrollerar dels funktionellt skick på returnerade varor men även dess utseende och skick inklusive dess originalförpackning. Vi accepterar varor med tecken på normal användning, men vi kommer att betrakta följande villkor som påförda skador och avvisa föremålet:

  • Sprickor eller trasiga hörn på glasytor, ram eller andra delar.
  • Böjda, tappade eller trasiga kontakter eller flexkablar.
  • Skadade skruvhållare och repad färg.
  • Saknade smådelar eller returnerade varor som på annat sätt är ofullständiga.
  • Repor som är tillräckligt djupa för att kännas med en fingernagel.
  • Linjer, ränder eller andra inre skärmskador på grund av felaktig montering.

Vi rekommenderar starkt att undersöka och testa delarna innan den slutliga monteringen av enheten. Om delar med defekter upptäcks, lägg delen åt sidan och kontakta vår kundservice.